Haber sitesi Axios ayrıca, Microsoft'un "uygunsuz içerik" hakkındaki endişeleri nedeniyle Mayıs ayında Facebook ve Instagram'da reklamları askıya aldığını bildirdi.
Bu arada, Reddit ve Twitch dahil olmak üzere diğer çevrimiçi platformlar, kendi nefret karşıtı adımlar atarak daha fazla baskıya maruz kaldılar. Buna karşılık olarak Twitch gelen tepkileri azaltmak için nefret söylemi içinde bulunan yayıncıları sei bir şekilde banlamaya başladı.
Güven kaybı
Bu boykot Facebook'a zarar verebilir mi? Kısa cevap evet çünkü Facebook'un gelirinin büyük çoğunluğu reklamlardan geliyor.
Aviva Yatırımcılarından David Cumming, BBC'nin Today programında açıklamalarda bulundu. Facebook'a yapılan boykotun şirkete olan güveni azalttığını belirten Cumming güven kaybının bir şirket için yaşanabilecek en kötü olaylardan olduğunu zira bunun şirkelerin işini sonlandırabileceğinin altını çizdi.
Cuma günü, Facebook'un hisse fiyatı % 8 düşerek, genel müdür Mark Zuckerberg'e 6 milyar £ kaybettirdi. Bu düşüşün devamının gelip gelmeyeceğini göreceğiz.
Her şeyden önce, bu bir sosyal medya şirketinin ilk boykotu değil.
2017'de, büyük marka, marka ve homofobik videoların yanına reklamlar yerleştirildikten sonra büyük markaların YouTube'da reklam yayınlamayı durduracağını açıkladı.
Bu özel boykot şimdi neredeyse tamamen unutuldu. YouTube, reklam politikalarını değiştirdi ve bu üç yıl boyunca yoluna güvenli bir şekilde devam ediyor.
Ve bu boykotun Facebook'a düşündüğünüz kadar zararlı olmadığını düşünmek için daha fazla neden var.
- Boykot eden büyük şirketler sadece 1 aylık boykot kararı verdiler. Sonuçta onlarda kendi gelecekler için büyümek zorundalar ve bunun için reklam olmazsa olmaz değil mi?
- İkinci ve en önemli sebeb ise Facebook'un reklam gelirlerinin çoğunun orta-küçük işletmelerden gelmesi. Buna kanıt olarak CNN'in, en çok harcama yapan 100 markanın geçen yıl Facebook reklamlarında 4.2 milyar dolar ile platformun reklam gelirinin yaklaşık % 6'sını oluşturduğu ile ilgili raporu gösterebiliriz.
Morrison, "İşimizin çalışmasının tek yolu bu yüksek hedefli kitlelere erişmektir, bu yüzden reklam vermeye devam edeceğiz" diyor.
Facebook bazı açılardan lobi yapmak için iyi bir seçim gibi görünüyor. Facebook'un yapısı Mark Zuckerberg'e değişimi gerçekleştirmek için büyük miktarda güç veriyor. Eğer Zuckerberg bir şey isterse şirkette onu kolaylıkla yapabilir.
Sadece bir adamın fikrini değiştirmek yeterlidir.
Bununla beraber Zuckerberg hareket etmeye hazır olduğuna dair işaretler gösterdi. Cuma günü, Facebook nefret dolu içeriklerle ilgili önlemler alacağını ve bu hafta daha fazla duyuru yapmaya başlayacağını belirtti.
Sizin düşünceniz ne; sizce Facebook'a yapılan boykotlar, Youtube'da olduğu gibi unutulacak mı; Yoksa şirketin başı daha büyük bir derde mi girecek? Yorumlarda belirtin.
Yorumlar
Yorum Gönder