Ana içeriğe atla

Bu boykot Facebook'a ne kadar zarar verir?

18. Yüzyılın sonlarında halk artık köleliğin sonlanması için birtakım hareketlere başvurdular. İngiliz halkının köleler tarafından üretilen ürünleri satın almayı bırakması bunlardan biriydi ve işe yaradı. Yaklaşık 300.000 İngiliz şeker almayı bıraktı ve bu köleliğin kaldırılmasında etkili oldu.

Facebookun ırkçı ve nefret söylemi içeren içerikleri kaldırması için yapılan "Kar için nefreti durdur" kampanyası boykotu siyasi araç olarak kullanmak için yapılan son hareketti.


Bir dizi büyük şirket Facebook'u boykot ederek bu etkinliğe katıldılar. Bunların arasında Ford, Adidas, HP, Coca-Cola, Unilever ve Starbucks var..

Haber sitesi Axios ayrıca, Microsoft'un "uygunsuz içerik" hakkındaki endişeleri nedeniyle Mayıs ayında Facebook ve Instagram'da reklamları askıya aldığını bildirdi.

Bu arada, Reddit ve Twitch dahil olmak üzere diğer çevrimiçi platformlar, kendi nefret karşıtı adımlar atarak daha fazla baskıya maruz kaldılar. Buna karşılık olarak Twitch gelen tepkileri azaltmak için nefret söylemi içinde bulunan yayıncıları sei bir şekilde banlamaya başladı.


Güven kaybı

Bu boykot Facebook'a zarar verebilir mi? Kısa cevap evet çünkü Facebook'un gelirinin büyük çoğunluğu reklamlardan geliyor.

Aviva Yatırımcılarından David Cumming, BBC'nin Today programında açıklamalarda bulundu. Facebook'a yapılan boykotun şirkete olan güveni azalttığını belirten Cumming güven kaybının bir şirket için yaşanabilecek en kötü olaylardan olduğunu zira bunun şirkelerin işini sonlandırabileceğinin altını çizdi.

Cuma günü, Facebook'un hisse fiyatı % 8 düşerek, genel müdür Mark Zuckerberg'e 6 milyar £ kaybettirdi. Bu düşüşün devamının gelip gelmeyeceğini göreceğiz.

Her şeyden önce, bu bir sosyal medya şirketinin ilk boykotu değil.

2017'de, büyük marka, marka ve homofobik videoların yanına reklamlar yerleştirildikten sonra büyük markaların YouTube'da reklam yayınlamayı durduracağını açıkladı.

Bu özel boykot şimdi neredeyse tamamen unutuldu. YouTube, reklam politikalarını değiştirdi ve bu üç yıl boyunca yoluna güvenli bir şekilde devam ediyor.

Ve bu boykotun Facebook'a düşündüğünüz kadar zararlı olmadığını düşünmek için daha fazla neden var.

  • Boykot eden büyük şirketler sadece 1 aylık boykot kararı verdiler. Sonuçta onlarda kendi gelecekler için büyümek zorundalar ve bunun için reklam olmazsa olmaz değil mi?

Şimdi bu küçük-orta işletmelerin neden boykot kararı almadığını merak edebilirsiniz. Reklam ajansı Digital Whisky'nin strateji başkanı Mat Morrison o işletmelerin bu riski alamayacağını söyledi çünkü büyük şirketler her ne kadar Facebook'a reklam vermeden şirketlerini büyütmenin yolunu bulabiliyor olsa da küçük işletmelerin böyle bir fırsatı yok.

Örneğin büyük şirketler Facebook olmasa da televizyonlarda reklam yapabiliyorken küçük şirketlerin bu imkanı yok bu nedenle Facebook gibi platformlara muhtaçlar.

Morrison, "İşimizin çalışmasının tek yolu bu yüksek hedefli kitlelere erişmektir, bu yüzden reklam vermeye devam edeceğiz" diyor.

Facebook bazı açılardan lobi yapmak için iyi bir seçim gibi görünüyor. Facebook'un yapısı Mark Zuckerberg'e değişimi gerçekleştirmek için büyük miktarda güç veriyor. Eğer Zuckerberg bir şey isterse şirkette onu kolaylıkla yapabilir.

Sadece bir adamın fikrini değiştirmek yeterlidir.

Bununla beraber Zuckerberg hareket etmeye hazır olduğuna dair işaretler gösterdi. Cuma günü, Facebook nefret dolu içeriklerle ilgili önlemler alacağını ve bu hafta daha fazla duyuru yapmaya başlayacağını belirtti.

Sizin düşünceniz ne; sizce Facebook'a yapılan boykotlar, Youtube'da olduğu gibi unutulacak mı; Yoksa şirketin başı daha büyük bir derde mi girecek? Yorumlarda belirtin.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

6 maddede Nokia neden battı.

Bundan yaklaşık 10-12 yıl önce herkesin elinde Nokia telefonlar bulunuyordu. O zamanlar Nokia telefon pazarının yüzde 38'ine yakınını oluşturuyordu. Farklı farklı modelleri vardı ve beğenilmeyen telefonu neredeyse yoktu. Peki zamanında herkesin cebinde bulundurduğu bu cihazların üreticisine ne oldu da birden batma noktasına geldi? 1- Gelişime ayak uyduramama. Zaman geçtikçe teknoloji değişiyor haliyle telefonlar da. Ancak Nokia bu değişimi bir türü benimseyemedi. Apple dokunmatik telefon trendini başlattıktan sonra Nokia'nın bütün rakipleri buna ayak  uydurdular ancak Nokia hala bir zamanlar piyasayı kasıp kavuran tuşlu telefonlarına güveniyorlardı. Bunun bedelini de çok geçmeden ödediler. Nokia en sonunda durum ciddiyetini fark edip 2010'da Nokia N8'i çıkardılar. Aslında iyi iş çıkardılar, telefon 12 megapiksellik arka kamerasıyla HD videolar çekebiliyordu. 2014'te iPhone 6'nın bile arka kamerası 8 megapikseldi evet iPhone 6'dan 4 sene önce çıkmasına r

29 Ekim'e özel telefonunuz için 15 Atatürk duvar kağıdı

Bugün, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün cumhuriyeti, bu değerli armağanı, emanet edişinin 96. yıl dönümü. Bunun uğruna kanları dökülen, emek veren, acı çeken şehit askerlerimize Allah'tan rahmet diliyor; Atatürk ve silah arkadaşlarına yurdumuz için yaptıkları onca fedakarlıktan ötürü teşekkür ediyorum. Bu güne özel size Atatürk'ü hatırlatacak, ekranınızda her zaman yer alarak sizi kendisine daha yakın hisettirecek 15 duvar kağıdını paylaştım. Umarım beğenirsiniz

2. el eşya alıp satabileceğiniz 5 mobil uygulama

Elinizde artık işe yaramayan eşyalar varsa evinizin bir köşesinde öylece durmasındansa satıp ondan para kazanmayı tercih edersiniz diye düşünüyorum. Ek olarak pahalı olarak gördüğünüz bir ürünü daha ucuz fiyata ikinci el olarak almak isteyebilirsiniz. Tabi teknoloji gelişti, zaman ilerledi. Eskiden 2. el ürün alıp satmak için dışarıya çıkıp müşteri arayışı içinde olurduk. Ancak çeşitli mobil uygulamaların ortaya çıkmasıyla alıcı ve satıcıların buluşması artık çok kolay. Bu yazımda ikinci el ürün alıp satmak için uygun 5 mobil uygulamayı derledim. 1-Letgo Bunlardan ilk akla gelen uygulama Letgo. Letgo size otomotiv, teknoloji, ve emlak gibi çeşitli kategorilerde ikinci el ürün alışverişi yapma imkanı sağlar. Aynı zamanda alıcı ve satıcı kolayca iletişime geçip satılacak eşya ile ilgili detayları konuşabilirler. Eğer kargoyla uğraşmak istemiyorsanız konumunuza yakın teklifleri de görüntüleyebilirsiniz. Letgo 2. el eşya alım satımında popüler bir uygulama olduğ