Milyarlarca insan her gün, belli vakitlerde sosyal medyada zaman harcıyor ve bu insanların sayısı her geçen gün artıyor. Haliyle sosyal medyaya merak salan mühendis ve girişimcilerin sayısı da artıyor. Ülkemizde de bu mühendislerin ürünü bir uygulama olan 'Yazbee' geliştirildi.
1,5 ayda 200 bin kullanıcıya sesini duyuran Yazbee kullanıcılara seçtiği konularda fotoğraf video veya sadece yazı halinde paylaşımlar yapma imkanı sunuyor. İnsanların belli başlı konularla ilgili paylaşımları da takip edebildiği Yazbee bu anlamda Twitter'a benziyor.
Yıl sonuna kadar 1 milyon, 2020 sonuna kadar ise 20 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefleyerek beklentileri yüksek tutan Yazbee'nin 2022 sonunda ise halka açılması planlanıyor.
Yazbee kurucu başkanı Arif Ünver Anadolu Ajansı'na açıklamalarda bulunarak Yazbee hakkında daha fazla bilgi verdi. Üner "Yazbee'nin gelişim süreci devam ediyor. Kullanılan sosyal medya platformlarından mobil cihazlarınıza ortalama haftada bir güncelleme gelir. Onların 15 yıl içerisinde kat ettiği yolun yüzde 75-80'ini 3,5 yıl içerisinde katettik. Bir buçuk ay önce de kullanıma açtık. 200 bine yakın aktif kullanıcımız oldu. Bu çok ciddi bir rakam. Zaten hedefimiz bu yılın sonunda bir milyonun üstü. 2020 sonunda 20 milyonun üzeri hedefimiz var." açıklamasını yaptı.
Her sosyal medya platformunun belası olan yazılımcılar ve bilgisayar uzmanları tarafından geliştirilen, farklı amaçlarda kullanılan bot hesaplar hakkında da açıklamalarda bulunan Ünver "Bot hesaplar bilgi kirliliği yaratmak ve yalan bir haberin yayılması için de kullanılıyor. Bunlar çok hassas konular. Bu yüzden her hafta bot hesap temizliği yapıyoruz." şeklinde konuştu.
Yerli ve milli
Uygulamanın yazılımının Türk mühendisler tarafından yazıldığını söyleyen Ünver platformun gelişiminde 100'den fazla mühendis istatikçi ve tasarımcının rol aldığını vurguladı.
5 milyar dolar harcandı.
Uygulama için 5 milyon dolarlık bütçenin kullanıldığını dile getiren Ünver, "Şu anda 2019 sonuna kadar olan hedefimiz olan 1 milyonun üzerindeki kullanıcı sayısına çok rahat hizmet verebilecek kapasitedeyiz. Bu şu demek değil, burada 20 milyon kişi hesap açıp kullanamaz mı? Kullanabilir. 20 milyon kullanıcınız varsa bunların hepsi eş anlı kullanmıyor. Önemli olan burada eş anlı kullanıcıya verebileceğiniz hizmetin kapasitesi. Türkiye'deki aktif olarak sosyal medya kullanımına hizmet verecek kapasitede bir altyapımız var. İhtiyaca binaen saatler içerisinde katlanabilecek modüler bir altyapıya sahibiz." dedi.
Kaynak: Anadolu Ajansı
Yorumlar
Yorum Gönder